Dane techniczne samochodów BMW

Wyszukaj model BMW:
Twoja wyszukiwarka
Strona główna | Dane techniczne, osiągi, wymiary, spalanie, artykuły, BMW, historia, modele BMW, najlepszy portal o BMW w Polsce! Instalacje gazowe Poznań | BMW specifications

Jakie BMW do 5 tyś. zł.

Jeśli szukasz samochodu do 5000 zł i koniecznie musi to być BMW dobrze trafiłeś! Być może śmiesznym wydawać się że za tak małe pieniądze ktoś ma wymagania co do marki - co więcej by była to jedna z najbardziej prestiżowych marek. Wybór BMW w tej klasie cenowej ma zdecydowanie pewnie zalety:

  • kupimy auto tylnonapędowe co w tej cenie jest bardzo trudne, ew. możemy kupić Forda Sierre, Mercedesa 190E, Opla Omage A lecz takie auta mają inne minusy
  • kupimy w miarę trwałe auto które przejedzie jeszcze wiele kilometrów
  • jeśli auto jest bezwypadkowe nie będzie większych problemów z rdzą czego nie można powiedzieć o Fordzie czy Oplu w tej cenie
  • auto będzie miało ponadczasowy wygląd
  • auto nie straci już prawie nic na wartości
  • mimo wszystko będziemy mieć dość szeroki zakres możliwych wersji silnikowych - w BMW każdy model oferuje bogatą gamę silników

Rozsądek podpowiada: E30

BMW E30 w wersji 4 drzwiowej

W tej cenie zdecydowanie najlepszym - pod względem rozsądku zakupu - autem jakie możemy kupić będzie BMW E30. Jeśli znajdziemy dobry egzemplarz BMW E30 posłuży nam on jeszcze długie lata. Proste silniki M20 są bardzo trwałe - przebieg 300 000 km nie robi na nich żadnego wrażenia - a w razie czego remont takiego silnika będzie kosztował adekwatnie do ceny samochodu 1000 - 2000 pln. Pozostałe części również nie są drogie.

Osiągi wersji 320i są nawet na dzisiejsze czasy dość dobre: 10.40 sekundy do 100 km/h i 196 km/h prędkość maksymalna można uznać za wystarczające zważywszy że auto takie pali 7,5 litra benzyny w trasie i poniżej 12 litrów w mieście... i kosztuje dziś... niewiele.

BMW E30 Coupe - mimo lat wygląda bardzo oryginalnie

Dla oszczędnych: wersja 316. Z przyśpieszeniem 12.20 s do 100 km/h i tak wyprzedzi spod świateł większość paru letnich kompaktów i starszych aut klasy średniej a zadowoli się spalaniem jedynie 7 litrów benzyny w trasie i 10 w mieście. Po przerobieniu na gaz takie auto staje się naprawdę ekonomiczne i średnio - jeśli jeździmy głównie po trasie - pokonanie 100 km/h może nas kosztować 20 zł lub mniej.

BMW E30 Touring - wygląda młodziej niż limuzyna

BMW E30 posiadało również silnik diesla. 115 konna jednostka o pojemności 2.5 litra uchodzi za mało awaryjną. Jest to jeden z pierwszych turbo diesli na świecie - za to jeden z najmniej wysilonych i bardziej trwałych. Przyśpiesza w 12.30 sekundy do 100 km/h i zadowala się średnio 7 litrami ON.

A może młodsze BMW?: E36

BMW E36 - wygląda znacznie młodziej niż jego poprzednik E30

Przeglądając oferty sprzedaży samochodów w internecie na aukcjach, ogłoszeniach itp. czy na giełdzie zapewne zauważymy w tej cenie (do 5000 pln) wiele egzemplarzy BMW E36. Niestety tanie nie zawsze znaczy dobre - i tu czychają na potencjalnego kupującego różne niespodzianki. Najgorsza niespodzianka jeśli chodzi o zakup BMW E36 w tej cenie to zakup egzemplarza który kilka lub kilkanaście lat temu przeszedł poważny wypadek i został naprawiony - oczywiście nie przez ASO - tak żeby jeżdził parę lat... no i właśnie nadeszło te parę lat. Są to auta z których rdza wychodzi wszędzie - niestety również na elementach konstrukcyjnych - w aucie które było spawane z kilku innych to standard. Oczywiście nie wszystkie BMW E36 poniżej 5000 pln mają wypadkową przeszłość. Nie mniej jednak do statystycznego egzamplarza BMW E36 w tej cenie będziemy musieli dołożyć przez pół roku eksploatacji jeszcze minimum 1000 - 2000 pln.

W cenie 5000 pln niespodziewajmy się E36 bez wad

Gama silników w BMW E36 jest bardzo obszerna. 5000 pln to jednak za mało by znaleźć przyzwoicie utrzymane E36 z silnikiem 2.5 TDS. Niestarczy pieniędzy również raczej na zakup 318tds - samochód ten pali mało ale jego osiągi nie są zadowalające. Kwota jest także zdecydowanie za niska na zakup 323 oraz 328 gdyż samochody te pochodzą z końca produkcji modelu. Ciężko będzie znaleźć również w tej cenie ładne BMW 325i. Powszechnie wiadomo że 320i oraz 325i w E36 palą praktycznie tyle samo przy znacznie gorszych osiągach tego pierwszego - dlatego na rynku wtórnym nadal, mimo wieku - zdecydowanie droższe są 325i. Z powyższego względu kwota ta pozwoli na zakup 320i z nowoczesnym silnikiem M50. Radzimy dokładnie sprawdzić stan takiego motoru przed zakupem: koszty naprawy nowoczesnej jednostki M50 nie są niskie. Dwa wałki rozrządu, 24 zawory, 6 cylindrów, 6 cewek które lubią "padać" nie wróży taniego ewentualnego remontu generalnego. Jeśli jednak mamy okazję kupić zadbane 320i za 5000 pln niewahajmy się ani chwili. Kultura pracy 6 cylindrowego silnika zachęca do zakupu 320i.

Środek E36 wygląda nowocześniej jednakże o auto z zadbanym wnętrzem trudno

Jeśli chcemy koniecznie diesla i E36 spróbujmy poszukać 325 TD. Silnik znany jest z dużo mniejszej awaryjności niż 325 TDS, jest trwalszy i powinien być tańszy w zakupie. Gwarantuje jednak gorsze osiągi niż TDS lecz 115 KM pod maską nie czyni z E36 powolnego auta.

Najtańszą eksploatację w BMW E36 zagwarantują jednak dwa modele z silnikami czterocylindrowymi: 316i oraz 318i. Rozsądniej byłoby wybierać w tej klasie cenowej właśnie spośród tych dwóch modeli. Dużym minusem 316i/318i z silnikiem M40 do 1993 roku włącznie jest konieczność wymiany paska rozrządu. Pasek łącznie z napinaczami należy zmieniać co 40 000 km. Gdy pęknie niedość że samochód nie pojedzie już dalej to jeszcze istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia głowicy. Czynność tę warto więc także przeprowadzić profilaktycznie jeśli nie wiemy czy poprzedni właściciel zmieniał pasek rozrządu. W późniejszych modelach od 1993, w silnikach M43 zastosowano już łańcuch rozrządu i problem ten niewystępuje.

A może jeśli BMW to więcej luksusu niż w serii 3?: BMW serii 5 E34

BMW E34 - model zdecydowanie bardziej luksusowy niż E36

Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
Akceptuję