Dane techniczne samochodów BMW

Wyszukaj model BMW:
Twoja wyszukiwarka
Strona główna | Dane techniczne, osiągi, wymiary, spalanie, artykuły, BMW, historia, modele BMW, najlepszy portal o BMW w Polsce! Instalacje gazowe Poznań | BMW specifications

Używane BMW

Nowe samochody BMW są dość drogie ich ceny zaczynają się od około 100 000 zł za najmniejsze modele w słabszych wersjach silnikowych i z niewielkim wyposażeniem. W kraju w którym roczne średnie zarobki (oczywiście netto) oscylują w okolicach 1/4 tej kwoty nic więc dziwnego że większość fanów tej marki decyduje się na zakup samochodu używanego tej marki. Zakup auta używanego wynika często nie tylko z braku pieniędzy lecz także z chęci nabycia auta wyższej klasy. Wiele osób zamiast kupić nowe auto klasy średniej z przeciętnym silnikiem za 100 000 zł woli wybrać droższy model klasy wyższej 3 letni za 80 000 zł lub 10-cio letną limuzynę za 50 000 zł.
Podstawa: bezwypadkowe!
Przy zakupie używanego BMW najważniejszym kryterium jest bezwypadkowa przeszłość, jakiekolwiek naprawy blacharskie – jeśli auto ma nam służyć kilka lat – będą w przyszłości problemem. Każde zderzenie, lekkie uszkodzenie tyłu czy przodu lub przedarcie boku może także zmienić geometrię pojazdu. Elementy które były już naprawiane nigdy nie będą mieć tak dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego jak nowe.
Przebieg pojazdu jest równie ważny choć dużo zależy od tego w jaki sposób auto było używane. Samochód po 100 000 km szaleńczej jazdy miejskiej będzie bardziej wyeksploatowany niż po 200 000 km spokojnej jazdy na trasie.
Używane nie ucieknie
Kupując używane auto nie warto napalać się na okazje – jak przepadnie to trudno, nawet jeśli nie uda się kupić auta teraz to może za pół roku kiedy i tak ceny pójdą w dół i być może w tej samej cenie nowszy rocznik. Nowe fajne auto to same problemy i zmartwienia, że ktoś przerysuje itp. Nie ma co się spieszyć.
Z zagranicy czy krajowe?
Jeśli ktoś szuka auta 2-3 letniego to być może warto poszukać krajowe od pierwszego właściciela. Jeśli szukacie auta jak najtańszego to łatwo znaleźć takie na zachodzie europy ale wymagające wkładu finansowego. Auta z widocznymi usterkami są tam sporo tańsze z uwagi na wysokie ceny napraw, nie opłaca się jednak jechać samemu 2000 km po auto za kilka tysięcy euro – być może warto kupić samochód od kogoś kto zajmuje się sprowadzaniem takich aut? Jeśli ktoś szuka samochodu w średnim przedziale cenowym powinien zainteresować się autami krajowymi wiele osób sprowadziło samochody parę lat temu po czym wrzuciło w nie trochę kasy i chce sprzedać bo już chcą szybsze. Jeśli ktoś szuka auta idealnego to najłatwiej znaleźć takie w Szwajcarii. Trzeba się jednak przygotować że taki samochód wyjdzie dużo powyżej średniej rynkowej cen w Polsce. Jest tam jednak możliwe znaleźnie samochodu w bardzo dobrym stanie.
To wszystko jednak reguły od których są wyjątki. Jeśli ktoś szuka dobrego używanego BMW trzeba po prostu długo szukać i sprecyzować czego się chce… i czego ew. nie chcemy. Jeśli np. szukamy ładnego 5 czy 7 z dużym silnikiem i prawie każde ma skórzaną tapicerkę – bo prawie każdy kupujący chce taką tapicerkę w takim aucie – a my potrafimy się bez niej obyć zainteresujmy się autami bez tego gadżetu – być może są one bardzo interesujące lecz inni kupujący nie zakupili ich gdyż nie spełniało wymagań większości.
Przy zakupie auta nie warto sugerować się felgami, chyba że są one naprawdę sporo warte w stosunku do wartości samochodu, np. felgi warte naprawdę (a nie jak były nowe) 3000 zł w samochodzie za 10 000 zł. Wiadomo że ten element bardzo łatwo zmienia wygląd auta – łatwo nadziać się w ten sposób na auto pełne problemów.
Koniecznie sprawdzajmy działanie wyposażenia dodatkowego i wszelkich gadżetów elektronicznych i wszystkich urządzeń, tj. klimatyzacja, kontrola trakcji, ABS, centralny zamek, radio, fotele (regulacja, podgrzewanie); sprawdźmy dokładnie lakier czy jest pozbawiony rys. Bardzo ważne są szczeliny pomiędzy elementami – ważne by wszędzie były równe, sprawdźmy wysokość drzwi pojazdu jeśli są na różnej wysokości lub ciężko się zamykają może to świadczyć o powypadkowej przeszłości pojazdu. Najważniejsze jednak są bezwypadkowe podłużnice i progi samochodu, potem podłoga bagażnika – te elementy dość łatwo sprawdzić a ich uszkodzenie prawie dyskwalifikuje pojazd do zakupu.
Na koniec warto dodać że drobne wypadki i stłuczki zdarzają się naprawdę bardzo często, szukanie więc 10 czy 15 letniego auta całkowicie bez żadnego wypadku jest w wielu przypadkach pozbawione sensu.

Ta strona używa plików cookies w celach: świadczenia usług, reklamy Google AdSense oraz statystyk Google Analytics. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia.
Akceptuję