Dane techniczne samochodów BMW

Wyszukaj model BMW:
Twoja wyszukiwarka
Strona główna | Dane techniczne, osiągi, wymiary, spalanie, artykuły, BMW, historia, modele BMW, najlepszy portal o BMW w Polsce! Instalacje gazowe Poznań | BMW specifications
REKLAMA: | |

Wahacze w BMW

Wahacze w BMW

Niestety zawieszenie w większości modeli BMW na Polskich drogach, jest mało trwałe. Nie jest to jednak wina samochodu a raczej marnej jakości dróg. Znane są przypadki w importowanych samochodach z zachodu że seryjne zawieszenie przednie jest fabryczne mimo że auto przekroczyło 200 000 km. Oczywiście takie zawieszenie nie jest już w idealnym stanie, ale na polskich drogach w żadnym samochodzie zawieszenie tyle nie wytrzyma.

W Polsce standardem dla zawieszenia oryginalnego (z fabryki) lub Lemforder po wymianie (które jest praktycznie tak samo trwałe jak oryginał) jest wytrzymałość 50 000 km. Po takim czasie każda część, każdy wahacz może nadawać się do wymiany. Oczywiście przebieg jest orientacyjny, inaczej będzie na małych felgach inaczej na dużych, inaczej przy jeździe po dziurach inaczej po ładnych drogach.

Tanie zamienniki

Odradzamy stosowanie tanich zamienników, wahaczy za 100 pln lub mniej chińskich producentów. Zazwyczaj takie wahacze mają tak kiepsko wykonane gumy na sworzniach że przestają być one szczelne już po roku użytkowania. Potem w środku sworzni pojawia się brud i piasek a następnie luzy... coraz większe luzy i potem już musimy wymienić daną część.

Jakiej firmy wahacze?

Najlepiej wymieniać wahacze na nowe firmy Lemforder, bardzo dobrą firmą jest też firma BOGE. Czasami wahacze Lemforder mają tuleje BOGE. Tak samo bywa z TRW. To także bardzo dobra marka części. Moog, Febi to już niższa półka i w niektorych modelach sprawdzają sie lepiej w niektórych gorzej.

Regenerować wahacz?

Jeśli nie mamy pieniędzy na nowe, porządne wahacze i kusi nas zakup najtańszych chińskich zamienników a mamy w aucie porządne wahacze (lecz zużyte) może spróbować je regenerować. Istnieją różne firmy, niestety niektóre gorsze niektóre lepsze które zajmują się regeneracją wahaczy. Pamiętajmy jednak że regeneracja sworzni kulistych to ryzykowna sprawa gdyż w przypadku złege zespawania części możemy przepłacić taką naprawę nawet własnym życiem. Jednak trudno zaprzeczyć że tak może się również stać w przypadku zakupu najtańszych części niewiadomego pochodzenia...

REKLAMA: | |
Zobacz także forum BMW w portalu motoryzacyjnym dodaj-gazu.pl.
Szukasz danych technicznych innych marek? dane techniczne Audi