Dane techniczne samochodów BMW

Wyszukaj model BMW:
Twoja wyszukiwarka
Strona główna | Dane techniczne, osiągi, wymiary, spalanie, artykuły, BMW, historia, modele BMW, najlepszy portal o BMW w Polsce! Instalacje gazowe Poznań | BMW specifications
REKLAMA: | |

BMW E32

Zobacz inne modele BMW serii 7:
E32 E38 E65 F01 E3 E23
OPIS MODELU DANE TECHNICZNE SPALANIE
BMW E32

Opis modelu

BMW E32 to druga generacja BMW serii 7 - najbardziej luksusowego modelu BMW. Jej produkcję rozpoczęto w 1986 roku. Początkowo był dostępny tylko model 735i z silnikiem M30. Następnie pojawiły się w sprzedaży modele 730i oraz 750i. W marcu 1991 pojawił się na rynku model 730i z silnikiem M60 a parę miesięcy później model 740i. Produkcję modelu E32 zakończono w kwietniu 1994 roku.


Model ten oferował bardzo bogatą listę wyposażenia dodatkowego, na której znalazły się mi. telefon, lodówkę, podgrzewane zamki, elektroniczny system kontroli trakcji i system wzmacniający docisk wycieraczek do szyby przedniej przy wyższych prędkościach, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane fotele przednie (wraz z pamięcią ustawień dla kilku kierowców), elektryczną tylną kanapą (łącznie z elektrycznymi zagłówkami), podgrzewanie wszystkich foteli (łącznie z oparciami), EDC – system zmiany twardości zawieszenia, PDC – system wspomagający parkowanie (parktronic), serwo-tronic – system zwiększający twardość układu kierowniczego wraz ze wzrostem prędkości, tempomat, webasto – ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne), domykanie klapy bagażnika, elektryczne rolety szyb tylnych, szklany szyberdach, worek na narty, kompletne wykończenie wnętrza skórą (łącznie z tunelem środkowym, boczkami czy deską rozdzielczą), drewniane listwy wewnętrzne, dyferencjał o zwiększonej sile tarcia (tzw. szpera – 25%), podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej, spryskiwacze przednich reflektorów oraz halogenów, elektryczną regulację kolumny kierowniczej, podgrzewanie przedniej szyby, podwójne szyby (zapewniające lepszą izolację cieplną oraz wyciszenie wnętrza auta), moduł komfortu – automatyczne domykanie szyb oraz szyberdachu po zamknięciu samochodu, OBC – komputer pokładowy pokazujący wiele parametrów dotyczących pracy samochodu - 2 x śr spalanie, zasięg, średnia prędkość, godzina dotarcia do celu itp.



Wady i zalety poszczególnych silników w E32:



Silniki M30 3.0 i 3.5 litra:


    Zalety:
  • prosta konstrukcja, 2 zawory na cylinder, 6 cylindrów, jedna głowica - tani potencjalny remont silnika

  • bardzo dobre osiągi silnika M30B35 (3.5 litra) w połączeniu ze skrzynią manualną

  • dobrze pracująca, trwała, 4-ro biegowa skrzynia automatyczna, stosunkowo tania w ewentualnej naprawie i eksploatacji (litr oleju Dextron II kosztuje tylko 25 pln do innych skrzyń nawet 100 pln)

  • niskie zużycie paliwa w trasie - biorąc pod uwagę klasę auta i rok produkcji

  • bardzo wysoka trwałość silnika - większość jednostek bez problemu osiąga 600 000 km bez wymiany pierścieni tłokowych

  • brak hydraulicznych popychaczy zaworów - co bywa zaletą bo w przypadku aut które mają duży przebieg hydrauliczne popychacze nadają się tylko do wymiany - zazwyczaj bardzo kosztowna operacja

  • bardzo dobry przebieg momentu obrotowego, przy 1000 rpm M30B35 dysponuje już prawie 240 Nm a potem moment tylko rośnie do osiągnięcia max równego 305 Nm lub 315 Nm w zależności od wersji - duża elastyczność - parametry godne nowoczesnego silnika diesla - tylko dźwięk ładny

  • możliwość tuningu poprzez przerobienie wersji 211 KM na 220 KM i dalszej poprzez chip tuning - sprzedawcy z ebay.de podają 245KM i 348NM




    Wady:
  • stosunkowo wysokie spalanie w mieście - wg dzisiejszych norm EU wyszłoby około 18 - 21 benzyny na 100 km

  • konieczność dość częstej regulacji luzów zaworowych (w starszych samochodach najlepiej co 20 kkm) - nie jest to czynność skomplikowana ani druga ale trudno znaleźć mechanika który to dobrze zrobi - ale jeśli zrobi zazwyczaj kosztuje to około 50 pln. W przypadku długotrwałego braku regulacji zła praca silnika, wysokie zużycie wałka rozrządu lub pękanie dźwigienek zaworowych

  • automatyczna skrzynia biegów która dość znacznie ogranicza potencjał mocnego silnika

  • w samochodach z manualną skrzynią biegów z kołem dwumasowym (wiekszość egzemplarzy M30) zdarzające się problemy z kołem dwumasowym ze względu na wiek pojazdu - koszt nowego to parę tyś. zł - istnieje jednak zastąpienia kołem jednomasowym - jednak oryginalne używane jest trudno dostępne




Silniki M60 3.0 i 4.0 litra:


    Zalety:
  • nowoczesna konstrukcja 4-ro zaworowa - mniejsze spalanie w mieście

  • nowoczesna skrzynia automatyczna 5-cio biegowa nie ograniczająca tak osiągów jak 4-ro biegowy automat

  • wysoka trwałość jednakże nie tak duża jak silników M30


    Wady:
  • złożoność konstrukcji (dwie głowice, 4 zawory na cylinder, hydrauliczne popychacze zaworowe) wpływa na znacznie wyższy koszt ew. remontu kapitalnego niż w silniku M30


Dane techniczne samochodów BMW E32

BMW E32

Model Lata produkcji Pojemność
silnika
Moc Skrzynia biegów Prędkość
maksymalna
Przyśpieszenie
0-100 km/h
Średnie
spalanie
 
E32 730i (bez katalizatora) 1986 - 1994 2986 ccm3 197 KM manualna 5 biegowa 225 km/h 8.90 s 11.00 l / 100 km ** szczegóły
E32 730i 1986 - 1994 2986 ccm3 188 KM manualna 5 biegowa 222 km/h 9.30 s 11.10 l / 100 km ** szczegóły
E32 730iA 1986 - 1994 2986 ccm3 188 KM automatyczna 4 biegowa 222 km/h 10.60 s 11.70 l / 100 km ** szczegóły
E32 730i (V8) 1992 - 1994 2997 ccm3 218 KM manualna 5 biegowa 233 km/h 8.50 s 11.10 l / 100 km ** szczegóły
E32 730iA (V8) 1992 - 1994 2997 ccm3 218 KM automatyczna 5 biegowa 230 km/h 9.30 s 10.90 l / 100 km ** szczegóły
E32 735i (bez katalizatora) 1986 - 1992 3430 ccm3 220 KM manualna 5 biegowa 233 km/h 7.90 s 11.10 l / 100 km ** szczegóły
E32 735i 1986 - 1992 3430 ccm3 211 KM manualna 5 biegowa 230 km/h 8.30 s 11.40 l / 100 km ** szczegóły
E32 735iA 1986 - 1992 3430 ccm3 211 KM automatyczna 4 biegowa 230 km/h 9.10 s 12.10 l / 100 km ** szczegóły
E32 740i 1992 - 1994 3982 ccm3 286 KM automatyczna 5 biegowa 240 km/h 7.40 s 11.90 l / 100 km ** szczegóły
E32 750i 1987 - 1994 4988 ccm3 300 KM automatyczna 4 biegowa 250 km/h 7.40 s 13.30 l / 100 km ** szczegóły
E32 735iL 1987 - 1992 3430 ccm3 211 KM manualna 5 biegowa 230 km/h 8.30 s 11.60 l / 100 km ** szczegóły

NOWOŚĆ! Zobacz także spalanie BMW E32

BMW E32LONG

Model Lata produkcji Pojemność
silnika
Moc Skrzynia biegów Prędkość
maksymalna
Przyśpieszenie
0-100 km/h
Średnie
spalanie
 
E32 735iAL 1987 - 1992 3430 ccm3 211 KM automatyczna 4 biegowa 230 km/h 9.10 s 12.10 l / 100 km ** szczegóły
E32 740iL 1992 - 1994 3982 ccm3 286 KM automatyczna 5 biegowa 240 km/h 7.40 s 11.90 l / 100 km ** szczegóły
E32 750iL 1987 - 1994 4988 ccm3 300 KM automatyczna 4 biegowa 250 km/h 7.40 s 13.60 l / 100 km ** szczegóły

NOWOŚĆ! Zobacz także spalanie BMW E32


* - średnie zużycie paliwa wg normy EU w cyklu mieszanym

** - średnie zużycie paliwa wg normy ECE, średnie zużycie paliwa wg starszej normy ECE jest zazwyczaj niższe niż podawane wg nowszej normy EU. Z tego względu dwa pojazdy mające takie samo średnie spalanie ale wg dwóch różnych norm (ECE i EU) będą miały inne rzeczywiste spalanie - ten mający podane spalanie wg starszej normy będzie miał spalanie wyższe


REKLAMA: | |
Zobacz także forum BMW w portalu motoryzacyjnym dodaj-gazu.pl.
Szukasz danych technicznych innych marek? dane techniczne Audi